De stem van de blokfluit
Oude muziek op een nieuwe manier, nieuwe muziek geïnspireerd op oude meesters. Het Orkest van de Achttiende eeuw slaat de handen ineen met blokfluitiste en zangeres Lucie Horsch voor een programma waarin de blokfluit centraal staat en waarin oude muziek ook letterlijk een nieuwe stem krijgt. Lucie Horsch speelt niet alleen blokfluit, maar zingt ook. Met concerten van Vivaldi en Bach, al dan niet in bewerking, en een gloednieuw werk van Reza Namavar. Kom luisteren in 't Muziekgebouw aan het IJ.
De stem van de blokfluit
Nieuwe stem voor oude muziek
De naam van de blokfluit (in het Engels 'recorder') komt van het Latijnse ‘ricordare la voce’. Letterlijk: ‘het herinneren van de stem’. Lucie Horsch neemt de proef op de som. Ze speelt blokfluit in Bachs klavecimbelconcert, in een bewerking van Frans Brüggen, zelf vermaard blokfluitist en oprichter van het Orkest van de Achttiende Eeuw. In het tweede deel zingt Lucie. Ze gaat daarvoor terug naar de vocale roots van dit concert: Bachs eigen aria Stirb in mir, Welt uit de cantate Gott soll allein mein Herze haben.
De stem van de blokfluit
Vergelijkbaar in Amsterdam
Motetten Nederlandse Bachvereniging
Steel Stolen - Nederlands Kamerkoor, HIIIT en Maya Fridman
Philip Glass in India Amsterdam Sinfonietta
Tegenwind (7+) De Stilte & Artvark Saxophone Quartet
Philip Glass in India Amsterdam Sinfonietta
Hollandse nieuwe Ralph van Raat
Hollandse Meesters Ere Lievonen
COCON - Cello Octet Amsterdam
Endless journey Nieuw Amsterdams Peil
Arturo den Hartog + Mattias Spee - Spirituals