24H West: zaterdag 14 maart 12.00 tot zondag 15 maart 12.00 uur

Amsterdam Marketing verzorgt de coördinatie en promotie van 24H, dat als event is ontstaan in het feestelijke jaar Amsterdam 2013. Door een speelse verbinding te leggen tussen bijvoorbeeld winkeliers, buurtbewoners en culturele instellingen komt een krachtig programma tot stand en wordt tegelijkertijd de druk op het stadscentrum verlicht.

Sandra Malaver (programmeur 24H): “Tijdens 24H ben je als Amsterdammer toerist in eigen stad. 24H West is daarom een uitgelezen kans om deze levendige buurt en de stad beter te leren kennen.”

Drie highlights in het programma van 24H West:

24H West opent met tafelzuur: rondleiding en proeverij bij Kesbeke 12:00 – 13:00

Kesbeke is de enige nog bestaande inleggerij van Amsterdamse tafelzuren en levert aan de bekende supermarkten en toprestaurants. Tijdens 24H West kunnen bezoekers op ontdekkingstocht in dit familiebedrijf in onder meer augurken, uitjes en piccalilly (zaterdag 12.00 – 15.00 uur).

Rondleiding in de Westermoskee

De gloednieuwe Westermoskee houdt open huis tijdens 24H West. Dit is de eerste keer dat dit imposante bouwwerk aan de Kostverlorenvaart zich openstelt voor bezoekers. Door het enorme aantal aanmeldingen zijn alle rondleidingen inmiddels volgeboekt (zaterdag 14.00 – 16.00 uur).

Open Airs bij WOW Amsterdam

WOW heeft 50 artists in residencies (AIR’s) voor jonge kunstenaars. Tijdens 24H West houden deze talenten open huis. Bezoekers kunnen zich professioneel laten fotograferen en genieten van o.a. prachtige huiskamerconcerten van singer-songwriters Simone van Vugt en Diede Claesen. Daarnaast kunnen zij de ateliers bezoeken van aanstormende talenten als Xavier Robles de Medina, fotograaf José Pasmans en grafisch ontwerper Marcin Kaminski (zaterdag 20.00 – 00.00 uur).

Bovenstaande drie events zijn een selectie uit de meer dan vijftig activiteiten tijdens 24H West. Op www.iamsterdam.com/24H staat het volledige programma.

Volgende edities 24H

Na 24H West volgen 24H Zuid (26 & 27 september) en 24H Noord (24 & 25 oktober).

Voor meer info over het programma + prijzen: www.iamsterdam.com/24H
Publieksinformatie: tel. +31 (0)20 201 8800 en www.iamsterdam.com